Almere AB1 kampioen!

Jeugd

Er deden dit seizoen maar 3 SGA teams mee aan de AB competitie. Van te voren was de verwachting dat Amsterdam-West kampioen zou worden, en de eerste wedstrijd tussen ons team en Amsterdam-West ging dan ook verloren. Uit de dubbele ontmoeting met VAS haalde ons team wel alle matchpunten. Toen de laatste wedstrijd werd gespeeld, had ik niet door dat een verzwakt Amsterdam-West de laatste match verloren had van VAS en dus elke overwinning van ons team voldoende zou zijn. Ons team stelde niet teleur tegen een opnieuw verzwakt Amsterdam-West (1e bordspeler Paul Winnubst speelde niet mee, met zijn rating van bijna 2000 scheelt dat flink). Hierdoor hadden wij juist het ratingvoordeel. Leon haalde op bord 1 het volle punt binnen, Rithvik moest nog genoegen nemen met remise, maar Mohan en Gregory pakten ook het volle punt. Een klinkende 3 1/2 – 1/2 overwinning en het kampioenschap. Proficiat!

Hieronder de analyse van Leon van twee van de vier partijen.

Voor alle uitslagen en de eindstand zie : https://sga.netstand.nl/divisions/view/69

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.